BAŞLAMA VE BİTİŞ TARİHLERİ: MARTIN 3. HAFTASI – HAZİRANIN 1. HAFTASI
AÇIKLAMALAR
1- Her film izlendikten sonra Film Değerlendirme Formunu doldurunuz ve formu Mesleki Gelişim Dosyanıza koyunuz. |
2- Her kitap okunduktan sonra Kitap Değerlendirme Formunu doldurunuz ve formu Mesleki Gelişim Dosyanıza koyunuz. |
3- Her video izlendikten sonra Video Değerlendirme Formunu doldurunuz ve formu Mesleki Gelişim Dosyanıza koyunuz. |
4- Makaleler okunurken önemli görülen yerlerin altını çiziniz veya Makale okunduktan sonra Makale Değerlendirme Formunu doldurunuz ve Mesleki Gelişim Dosyanıza koyunuz. |
AY |
HAFTA |
FİLM |
KİTAP |
VİDEO |
MAKALE |
TARTIŞILACAK SORUN ALANI |
MART |
3. Hafta |
Taare Zamaen Par(Yerdeki Yıldızlar) Hint 2007 |
Her Şey Seninle Başlar /Kişisel Kurtuluş Savaşınızı Başlatın! Mümin Sekman ALFA YAYINLARI |
Sugata Mitra´nın kendi kendine öğretim ile ilgili yeni deneyleri |
Bir "Gökdelen"in yüksekliğini "Barometre" ile nasıl ölçersiniz? |
Okulun Sorunlarını Önem Derecesine Göre Sıralarsak İlk Beş İçin Hangilerini Yazarsınız? Bu Sorunlara Hangi Çözüm Önerilerinde bulunursunuz? |
Üç İdiots (Üç Aptal) |
Hesap Verebilirlik ve Ölçümlemeler Prof. Dr. Ziya SELÇUK |
Üç Kırmızı Kurdele Yusuf Ziya GÜLDERE |
||||
MART |
4. Hafta |
Black 2005 Hindistan / Türkçe Altyazılı |
Lider Öğretmen Mehmet Akif Çakırer CREA YAYINCILIK |
Öğrenmek İçin Doğmak |
Ev Ödevleri Zaman Kaybı |
Okul Kütüphanesini / Sınıf Kitaplıklarını Nasıl İşlevsel Hale Getirebiliriz? |
Özgürlük Yazarları 2007 ABD |
Eğitim Paradigmalarını Değiştirmek |
Hocasını Dinleseydi Nobel Alamayacaktı |
||||
NİSAN |
1. ve 2. Hafta |
Koro 2004, Fransa |
Gerçekten Beni Duyuyor Musun? Leyla Navaro REMZİ KİTABEVİ |
Salman Khan: Eğitimi Yeniden Keşfetmek İçin Video Kullanalım |
Ya Bütün Şıklar Yanlışsa |
Okuldaki Kulüpleri Daha İşler Hale Nasıl Getirebiliriz? |
Süperman’i Beklerken -Waiting For Superman |
Ken Robinson Diyor ki; "Okullar Yaratıcılığı Öldürüyor |
Ya Doğru Bildiklerimiz Yanlışsa |
||||
NİSAN |
3. Hafta |
Sakıncalı Düşünceler 1995 ABD |
Dijital Bilgelik Yolculuğu İçin Öğrenme Yoldaşlığı Kayhan KARLI |
Bir Yalınayaklar Hareketinden Öğrenilenler |
Yeniden Çerçeveleme |
Velileri Okul İşleyiş Süreçlerine Nasıl Katabiliriz? |
Vantage Point (Bakış Açıcı) |
Joachim de Posada diyor ki, Marşmelovu Yeme |
Çuval |
||||
4. Hafta |
İnsan Beyni (BBC) - The Human Mind (3 bölüm) |
Drive & Nasıl Motive Oluruz? Nasıl Motive Ederiz? Daniel H. Pink MEDİACAT KİTAPLARI |
Öğrenme Odaklı Sınıf Yönetimi |
Donarak Ölen Denizci |
Belirli Gün ve Haftalar Nasıl İşlevselleştirilebilir? |
|
Mona Lisa Gülüşü 2003 ABD |
Düşünme Becerilerini Artıran Bir Öğrenme |
|||||
MAYIS |
1. ve 2. Hafta |
Ron Clacrk´ın Hikayesi 2006, ABD |
Öğretmenim, Lütfen Bu Kitabı Okur musun!..Hasan YılmazÇİZGİ KİTABEVİ |
Yaratıcılık - Doc. Dr. Nurdan Kalaycı |
Eğitimin Geleceği |
Okula Gelir Sağlamanın Yolları Neler Olabilir? |
Muhteşem Münazaracılar 2007, ABD |
21.Yüzylın Okulu ve Öğrenme |
Gelecek İçin Öğrenmek ve Öğretmek |
||||
3. ve 4. Hafta |
Temple Grandin, 2010 ABD |
Çözüm Bende Saklı & Çözüm Odaklı Terapi Yöntemi Uzm. Klinik Psk. Olcay GÜ NEREFLATUN YAYINEVİ |
Okuma Atölyesi: Mini Ders |
Heyecan Verici Bir Ders Yapmak Öğretmenin Elinde |
Kendini İfade Edebilen Bireyler Yetiştirmek İçin Okul Nasıl Bir Ortam Hazırlamalı? |
|
Koç Carter 2005 ABD |
İş Birliğine Dayalı Öğrenme |
|||||
MAYIS |
5. Hafta |
İmparatorlar Kulübü 2002 ABD |
Ödül Yok Ceza Yok Bu Nasıl Disiplin? Marvin MARCHAL SİSTEM YAYINCILIK veya Avucumuzdaki Kelebek Ahmet Şevki İZGÖREN ELMA YAYINLARI |
Khan Academy Türkçe: Açı Oyunu |
Matematik Eğlencelidir |
Okulda Değişim Yönetimi İçin Neler Yapabiliriz? |
Kalk ve Diren 1988 ABD |
Nutukçu Öğretmenler |
|||||
HAZİRAN |
1. Hafta |
Lean On Me 1989 ABD |
İletişim Çatışmaları ve Empati & Sanatta ve Günlük Yaşamda Prof. Dr. Üstün Dökmen REMZİ KİTABEVİ |
Öğrenme Sitilleri |
Okulda Geri zekalı Muamelesi Gören Çocuk, Üstün Zekalı Çıktı |
Okul Temelli Mesleki Gelişim Projesini Daha Farklı Yapmak İsteseniz Neleri Değiştirmek Ve Neleri Eklemek İstersiniz? |
Masum Hamleler, 2003 ABD |
Okullar Yaratıcılığı Öldürüyor |
|||||
Öğrenme Stilleri |
||||||
Öğrenme Yoldaşlığı |